Ben je van plan te gaan verhuizen met jouw bedrijf? Of heb je een renovatie in het vooruitzicht? Dan is het nuttig waardevolle spullen tijdelijk op te slaan. Er is een opslagruimte te huur voor niet al te veel geld. Daarbij moet je ook rekening houden met de veiligheid van deze loods. Je kunt hierin spullen als bureaus, kasten, computers en dergelijke tijdelijk opslaan. Ga je met een bedrijf in zee die een opslagruimte te huur mogelijk maakt? Check dan even of er geen extra kosten voor wijzigingen, reserveringen of annuleringen aan verbonden zijn om niet voor onnodige verrassingen te komen te staan. En zorg natuurlijk dat jij, en eventueel een collega, de enige beheerder van de sleutel is. De regel is; des te groter de opslagruimte, hoe minder je betaalt per vierkante meter.
Wat kost het huren van een opslagruimte?
Je kunt kiezen uit afzonderlijke opslagruimtes van 1 vierkante meter en meer, tot grote magazijnen van zelfs meer dan 93 vierkante meter. Qua prijs moet je bij een gemiddelde aanbieder denken aan 200 euro per maand voor een opslagunit van 42 vierkante meter. Kies altijd voor een betrouwbare aanbieder die een schone, droge opslagplaats verhuurt waarbij ook goede betrouwbare veiligheidssystemen worden toegepast zoals goede inbraakalarmen, zodat je zeker weet dat jouw spullen safe staan. Check altijd de referenties en vraag eventueel binnen je netwerk voor goede aanbieders van een opslagruimte te huur.
Opslagruimte te huur voor archieven
Er zijn speciale wetgevingen en regels die aangeven hoelang je allerlei soorten documenten mogen of moeten worden opgeslagen. Soms wil je ze ook tussentijds inzien, bijvoorbeeld bij de belastingaangifte. Een veilige opslag en organisatie is essentieel. Denk ook aan het opslaan in een waterbestendige en brandveilige kist bij wettelijke/belangrijke documenten die niet opnieuw kunnen worden vervaardigd. Zorg ervoor dat je de archieven zelf goed organiseert, bijvoorbeeld in geëtiketteerde dozen. Check dus altijd of de opslagruimte wordt beveiligd met cameratoezicht (zoals CCTV) en een inbraakalarm. Op internet kun je diverse aanbieders vinden die je helpen met jouw (tijdelijke) opslag van waardevolle spullen; je kunt je van tevoren laten inlichten door professionele adviseurs over de beste zakelijke opslagruimte voor jou.